Milyen típusú testmozgás tart fiatalon?

Közzététel: 2019. február 18.

Which type of exercise keeps you young?
Pedersen BK. Clin Opin Clin Nutr Metabol Care 2019 Jan 11. doi: 10.1097/MCO13nulla546.

„Mindenkinek ajánlott” a mérsékelt-közepes intenzitású, heti legalább 150 percnyi testmozgás. Az ennél több vagy intenzívebb aktivitás további előnyökkel jár, így a heti 5x egyórás, vagy a legalább tízperces szakaszokból összeadódó heti 300 perces—intenzív testmozgás esetén 150 perces — fizikai aktivitás további előnyöket ígér a betegség megelőzés, az élethossz tekintetében. Az ennél hosszabb/több testmozgás sem káros, de további előnyöket már nem hoz. Az életközepi — a 40-50-es években tartott aerob kapacitás az élethossz erős előre jelzője, az izomerő/tömeg az idősödés és a rákok tekintetében bír prognosztikai erővel.

(PBK, a Koppenhágai Egyetem Fizikai Aktivitás Kutató Centrumának Gyulladás és Anyagcsere Részlegének a vezetője, a már elveszített Bengt Saltinnal és a többi munkatárssal nagyszerű felismerések és közlemények kezdeményezője. Érdemes a közleményeiket olvasni.)

Apor Péter dr.




Vissza a Referátumok oldalra


Adatkezelési tájékoztató

Kövessen minket a Facebookon!


Kérjük, adója 1%-ával támogassa társaságunkat!