Alacsony szénhidrát tartalmú ketogén étkezés során csökken a testtömeg, de nem romlik a powerlifting és a súlyemelő teljesítmény

Közzététel: 2018. december 15.

A low-carbohydrate ketogenic diet reduces body mass without compromising performance in powerlifting and olympic weightlifting athletes
Greene DA és mtsai (david.greene@acu.edu.au): J Strength Cond Res 2018 Dec;32(12):3373. doi: 10.1519/JSC.12nulla2904.

Evidens, hogy a szénhidrátokban szegény étkezés a felesleges testsúlytól megszabadulás feltétele, de nem romlik-e ilyenkor a teljesítmény? Kilenc férfi és öt elit erősportoló (34 +/-10 évesek) a szokásos ételeket ette 3 hónapig, amiben napi 250 grammnál több a szénhidrát, majd 3 hónapig 50 grammnál kevesebb szénhidrátot tartalmazó étrenden éltek 3 hónapig, majd keresztezték az étrendet. A kiindulási méréseket 3 havonta ismételték. A low-carb 3 hónap 3,25 kg testtömeg, 2,26 kg lean mass csökkenéssel végződött a „szokásos” étkezéssel telt hónapokkal szemben. A zsírmentes testtömeg csökkenés nem mutatkozott a teljesítményben, amely nem különbözött a kétféle étrend során.

Apor Péter dr.




Vissza a Referátumok oldalra


Adatkezelési tájékoztató

Kövessen minket a Facebookon!


Kérjük, adója 1%-ával támogassa társaságunkat!