A különböző CrossFit programok kardiometabolikus és fáradásos hatásai

Közzététel: 2018. december 14.

Cardiometabolic and muscular fatigue responses to different CrossFitR workouts
Maté-Munhoz José L. és mtsai: J Sports Sci Med 2018;17, 668-79.

A három CrossFit- változat: a gimnasztika (G), a metabolikus kondicionálás (M) és a súlyemelés (W), ezeket naponta pihenés nélkül vagy minimális pihenővel teljesítik (Workouts Of the Day: WODs). Harminckét fiatal mindhárom változatot teljesítette: a G („Cindy”), az M kettős kötélugrás, a W a súlyzós edzés volt. A pulzus, a szubjektív nehézségérzés – Borg skálaérték (RPE) –, a laktátszint, és a mélybeugrás során mért mutatók kerültek összevetésre. A pulzus mindhárom gyakorlat során meghaladta a várt maximális 90 százalékát, az átlagos RPE 17,6, 16,0, 15,7 volt. a tejsav 10 mmol/l felett volt mindhárom gyakorlat után. A Cindy és a súlyzós szakítás edzés után 7-8 százalékos erőcsökkenést mértek, a metabolikus edzést kivéve. Ezek az edzésformák azonban csak az egészséges személyek számára engedhetők meg, kardiovaszkuláris rehabilitációban nem alkalmazhatók. Elegendő pihenőt kell adni a nagy intenzitású gyakorlatok után az izomsérülések elkerülésére.

Apor Péter dr.




Vissza a Referátumok oldalra


Adatkezelési tájékoztató

Kövessen minket a Facebookon!


Kérjük, adója 1%-ával támogassa társaságunkat!