A fehérjepótlás hatása a rezisztencia-edzéssel történő izomerő- és izomtömeg növelésre

Közzététel: 2018. március 22.

A systematic review, meta-analysis and meta-regression of the effect of protein supplementation on resistance training-induced gains in muscle mass and strength in healthy adults
Morton RW és mtsai; (levelezés: Dr Stuart M Phillips, Dept of Kinesiology, Mc Master University, Ontario; email: phillis@mcmaster.ca): Br J Sports Med 2018;52:376-84. doi: 10.1136/bjsports-2017-097608.

A fellelhető random, kontrolcsoportos vizsgálatok közül azok kerültek elemzésre, ahol 6 hétnél hosszabb volt a diétás protein-kiegészítés. 49 közlés 1863 résztvevővel azt igazolja, hogy a kontrollal/placeboval szemben szignifikánsan nőtt az erő 1RM 2,49 kgmal, a zsírmentes testtömeg 0,30 kg-mal, az combizom keresztmetszete 7,2 mm2rel, nőtt az izomrost vastagsága. Az idősebbeken kisebb a zsírmentes testtömeg gyarapodása, de az erőedzést végig megtartó időseken ez kevésbé következik be. A napi 1,62 g/kg feletti fehérje bevitelnek nincsen további erőfejlesztő hatása.

Apor Péter dr.




Vissza a Referátumok oldalra


Adatkezelési tájékoztató

Kövessen minket a Facebookon!


Kérjük, adója 1%-ával támogassa társaságunkat!